bezkarObec Oščadnica má svojou polohou vytvorené jedinečné podmienky pre bežecké lyžovanie. V roku 2022 sa strojovo upravujú viaceré atraktívne trasy v obci na bežecké lyžovanie.

UPRAVENÉ BEŽECKÉ TRASY V ROKU 2022:

03. 02. 2022

1.) Nižný koniec ("betonárka", záhradníctvo) smerom ku novej rozhľadni Pod Kalinovým vrchom, cez Úpratiská ku chatám na Veľkej Rači

2.) Kysucká galéria smerom na Dielnice - Čadečku a Podjavorské s odbočením na Breziny

3.) 500 m okruh na lúkach nad betonárkou

24. 1. 2022 - úprava trasy: Oščadnica - Nižný koniec ("betonárka", záhradníctvo) smerom ku novej rozhľadni Pod Kalinovým vrchom, cez Úpratiská ku chatám na Veľkej Rači

24. 1. 2022 - Kysucká galéria smerom na Dielnice - Čadečku a Podjavorské s odbočením na Breziny

Aktuálne informácie: Facebook Visit Oščadnica

ratrak oscadnica

Foto: Visit Oščadnica

Kysucká lyžiarska magistrála:

Údolia celej obce sa nachádzajú medzi tromi hrebeňmi hôr. Ľavý bočný hrebeň vytvára Javorské po Beskydek a Lieskovú. Pravú stranu tvorí bočný 11 km hrebeň na vrchol Veľkej Rače. Hlavný hrebeň Kysuckých Beskýd od Vreščovského sedla cez Kykulu a Maguru na V. Raču v dĺžke 15 km uzatvára podkovitý hrebeň hôr, v ktorom sú na horských zvážniciach vytvorené prírodné podmienky  pre lyžiarsku turistiku. Veľkou výhodou je autobusové a vlakové spojenie z hlavnej vlakovej a autobusovej stanice ku všetkým trasám Kysuckej lyžiarskej magistrály. Trasy majú polohu o 600 do 1 236 m nadmorskej výšky. Hlavný areál bežeckých trás sa nachádza pod V. Račou v troch dolinách.

Trasy:

1. Hrebeňom na vrchol Veľkej Rače po modrej a zelenej turistickej značke na vrchol V. Rače, 11 km, stredne náročná, nástup od pútača Oščadnica Píla - križovatka, koniec na vrchole V. Rače (poľská chata, rozhľadňa, kríž).

2. Po žltej turistickej značke k chatám, 8 km, trasa je mierne náročná.  Nástup v Šporcentrum - penzión Gájuz, stúpaním po starej furmanskej ceste na Surovinu - hrebeň - modrá turistická značka a ďalej vľavo hrebeňom na Kalinov vrch a k chatám.

3. Na vrchol Veľkej Rače cez Dedovku - lanovkou na hrebeň a ďalej po turistickej značke 3 km na vrchol, alebo po žltej turistickej značke 6 km - od centrálneho pútača v Dedovke vľavo a ďalej okolo chát a cez osadu Zadedová ku kaplnke - prístup na zelenú turistickú značku a ďalej cez Javorinu, Margušku k chatám. Vľavo po hrebeni na vrchol V. Rače.

4. Na vrchol V. Rače, 8 km po zelenej turistickej značke, nástup od Polesia na vyšnom konci Oščadnice, okolo Ústavu Slniečko, cez osadu Vojtuši, ku kaplnke v Zadedovej, ďalej po zelenej turistickej značke cez Javorinu na Margušku k chatám na Rači - odbočíme vľavo a miernym stúpaním prídeme k lanovke. Po hrebení pokračujeme na vrchol V. Rače.

5. Bežkársky raj - nástup od Lalikov, cez osadu Závozy (informačný pútač). Dva okruhy - červený 8 km, modrý 9 km.

6. Osada Švancar, KLM B, 16 km - cez osadu Švancary okolo kaplnky a Chaty pod Lipou. Po zelenej turistickej značke KLM B, odbočíme doprava a trasa nás dovedie na Starý košiar, odkiaľ sa spustíme do sedla Furmanec pod Moravským. Tam mierne stúpame na križovatku trás - Moravské a pokračujeme vpravou vrstevnicou  na Maguru, odtiaľ k I. odbočke - potom je možnosť si vybrať II. a III. odbočku.

7. Hrebeňová trasa po červenej turistickej značke. Začiatok je od chaty Snežienka v Skalitom - Serafínove. Od chaty Snežienka sa vydáme doprava stúpaním na hrebeň Górka - Gomulka (Poľsko) a ďalej hrebeňom po slovenskej strane. Hrebeň nás zavedie pod Skalanku a ďalej do sedla Bor a do Vreščovského sedla, kde pokračujeme až na Moravské, Maguru, I. až III. odbočku do Borsučej doliny, ptom do Závozy, Laliky - BUS, SKIBUS.

8. Pod hrebeňom Kysuckých Beskýd nad Oščadnicou - dĺžka 20 m, z osady Vreščovka - zídeme k mostu a tam stúpaním po značke KLM DI prídeme do Vreščovského sedla. Odtiaľ vpravo na KLM-D a mierne stúpame. Pokračujeme okolo pomníka po vrstevnici na Moravské, Maguru a miernym klesaním prídeme na odbočku I., kde pokračujeme ďalej na II. a III. odbočku a Borsučou dolinou prídeme k horárni v Tichej doline. Tam cez osadu Závozy prídeme do Lalikov k pútaču.

9. Vyhliadková trasa nad Oščadnicou - 8 km, od centrálneho pútača na námestí Oščadnice, po žltej miestnej turistickej značke na Zagrapu. Odbočíme vľavo a stúpaním prídeme do Dolných a Horných Kubuší a pokračujeme na hrebeň. Ďalej vpravo po červenej turistickej značke na Beskydok. Prídeme na zelenú turistickú značku a KLM - A a ideme vpravo. Miernym zjazdom prídeme na Drobišku a po lúkach k osade Švancari.

magistrala

POZNÁMKA: Mapa je staršieho dáta (XY rokov), v súčasnom období nie je aktuálne všetko, čo a na nej nachádza (slúži len na základné zorientovanie sa v teréne)